Poslechem aktuálního alba amerických hvězdiček ALL THAT REMAINS si uvědomuji jeden fakt, a to ten, že to, co mi u některých kapel vadí, u druhých naopak kvituji s povděkem. Abych to upřesnil, nová deska této pětice je totiž doslova prolezlá všemožnými klišé současného amerického metalu, přesto mě dokázala velice příjemně překvapit a rozhodně ji nelze odsoudit se slovy „další sezónní záležitost“.
Pod producentskou taktovkou Adama Dutkiewicze (m. j. KILLSWITCH ENGAGE) vznikla po zvukové stránce špičková nahrávka, což chápejme už jako samozřejmost, ale jako přidanou hodnotu pak lze rozhodně brát skutečnost, že ALL THAT REMAINS nepřicházejí s další syntetickou nudou, která se hlavně veze na vlně stoupající popularity metalové muziky v zámoří, ale především je schopna nabídnout několik desítek minut skutečně kvalitní metalcoreové muziky. Jak jsem již uvedl na začátku recenze, kapela se sveřepě drží všech žánrových klišé, kterými jsou v tomto případě tvrdé kytary vyluzující nejeden skotačivý hardcoreový riff, uřvaný vokál a chytlavé zpěvné melodické refrény. Tu zazní příjemná kytarová vyhrávka, tu zase heavy metalové sólo, aby to všechno jako celek krásně drželo pohromadě.
Co mě však na rozdíl od mnohých jiných žánrových souputníků na „The Fall Of Ideals“ upoutalo? Popravdě řečeno ani sám úplně přesně nevím, ale přijde mi, že ALL THAT REMAINS umí složit skutečně silné a přitom velmi chytlavé hitové písně. Ač hrají tvrdou metalovou muziku, jsou schopni s ní oslovit širší posluchačskou obec a v tomto případě jim úspěch lze jen přát. Navíc oceňuji i um načasovat povedená kytarová sóla a další četné melodické kudrlinky, díky kterým tak jednotlivé písně nezapadají do standardního mustru „sloka-refén-sloka-refrén“. Pozadu nezůstává ani Philip Labonte, který se nebojí variabilnější práce se svými hlasivkami, a tak nás kromě obligátního střídání hardcoreového řevu s čistým zpěvem obdaří i nefalšovaným growlingem, či náznakem black metalového jekotu.
O současné popularitě kapely svědčí i fakt, že se jednou skladbou bude podílet na soundtracku ke třetímu pokračování filmové série „Saw“. ALL THAT REMAINS dokázali, že nejsou žádnou sezónní partičkou a i přestože v zásadě hrají trendovou muziku, ne vždy to musí znamenat nulovou kvalitativní hodnotu. Myslím, že „The Fall Of Ideals“ si budete moci v klidu pustit i za pět let, aniž byste se museli tvářit shovívavě a říkat si přitom, že to byl tehdy zase jeden trend, jehož produkty se dnes už nedají poslouchat.
CD k recenzi poskytli Day After records